Apple ID je osobné konto, ktoré si vytvoríte v spoločnosti Apple na prístup k rôznym službám a aplikáciám Apple.
Apple ID umožňuje používateľom sťahovať aplikácie z App Store, nakupovať a sťahovať hudbu, filmy a televízne programy z iTunes, používať iCloud na ukladanie a synchronizáciu svojich údajov, ako sú fotografie, kalendáre a kontakty, a mnoho ďalšieho. Apple ID slúži aj na ochranu vašich osobných údajov a zabezpečenie vašich zariadení Apple.
Apple ID je jedinečný identifikátor, ktorý sa skladá z e-mailovej adresy a hesla. E-mailová adresa slúži ako používateľské meno na prihlásenie do Apple ID a heslo zabezpečuje prístup k vášmu účtu. Nie je to konkrétne číslo, ale kombinácia e-mailovej adresy a hesla.
Ako zmeniť Apple ID
Ak chcete zmeniť svoje Apple ID, môžete postupovať podľa týchto krokov:
- Začnite tým, že sa prihlásite do svojho aktuálneho Apple ID v zariadení Apple. Ak neviete, ako to urobiť, môžete navštíviť stránku podpory spoločnosti Apple: https://support.apple.com/sk-sk/HT201487.
- Potom prejdite do nastavení svojho konta Apple ID. Zvyčajne sa nachádza v časti Nastavenia > iCloud alebo Nastavenia > iTunes a App Store.
- Kliknite na položku Zmeniť Apple ID a potom vyplňte novú e-mailovú adresu, ktorú chcete používať pre svoje nové Apple ID. Ak chcete, môžete použiť rovnaké heslo, aké máte v existujúcom konte Apple ID, alebo si môžete vytvoriť nové heslo.
- Po vyplnení nového e-mailu a hesla kliknite na tlačidlo Pokračovať a postupujte podľa pokynov na obrazovke.
- Ak budete vyzvaní na overenie svojho konta prostredníctvom e-mailu alebo textovej správy, postupujte podľa pokynov.
- Po dokončení procesu zmeny Apple ID sa budete musieť prihlásiť do svojich zariadení Apple pomocou nového Apple ID.
Kde nájdem svoje Apple ID
Vaše Apple ID je zvyčajne e-mailová adresa, ktorú ste použili pri vytváraní konta Apple ID. Ak si nie ste istí, ktorú e-mailovú adresu ste použili, môžete svoje Apple ID nájsť nasledujúcim postupom:
- V zariadení Apple otvorte aplikáciu Nastavenia.
- Klepnite na svoj profil (v hornej časti časti Nastavenia).
- Na tejto stránke by malo byť uvedené vaše meno, fotografia, e-mailová adresa a ďalšie informácie, napríklad kreditná karta spojená s vaším účtom Apple ID.
- E-mailová adresa uvedená na tejto stránke by mala byť vaše Apple ID. Ak si stále nie ste istí, môžete sa skúsiť prihlásiť do svojho konta Apple ID na adrese https://appleid.apple.com, kde by mala byť vaša e-mailová adresa uvedená ako vaše Apple ID.
Zabudol som svoje heslo Apple ID
Ak ste zabudli svoje heslo Apple ID, môžete ho obnoviť nasledujúcim spôsobom:
- V počítači alebo mobilnom zariadení otvorte stránku https://iforgot.apple.com v prehliadači.
- Zadajte svoju e-mailovú adresu Apple ID a kliknite na tlačidlo "Pokračovať".
- Na ďalšej stránke vyberte položku "Reset Password" (Obnoviť heslo) a kliknite na tlačidlo "Continue" (Pokračovať).
- Teraz máte niekoľko možností overenia svojej totožnosti a obnovenia hesla, napríklad pomocou e-mailu, telefónneho čísla alebo bezpečnostných otázok. Vyberte možnosť, ktorá vám najlepšie vyhovuje, a postupujte podľa pokynov na obrazovke.
- Po overení svojej totožnosti budete môcť zadať nové heslo pre svoje konto Apple ID.
Ako obnoviť heslo k Apple ID, ak som zabudol svoje telefónne číslo a odpovede na bezpečnostné otázky
Ak ste zabudli svoje telefónne číslo a/alebo odpovede na bezpečnostné otázky, resetovanie hesla Apple ID môže byť zložitejšie, ale stále nie je nemožné. Pomôcť vám môžu nasledujúce kroky:
- V počítači alebo mobilnom zariadení otvorte webovú lokalitu https://iforgot.apple.com v prehliadači.
- Zadajte svoju e-mailovú adresu Apple ID a kliknite na tlačidlo "Pokračovať".
- Na ďalšej stránke vyberte položku "Reset Password" (Obnoviť heslo) a kliknite na tlačidlo "Continue" (Pokračovať).
- Teraz sa zobrazí okno, v ktorom sa môžete rozhodnúť, ako chcete overiť svoju totožnosť. Ak ste zabudli svoje telefónne číslo a nemôžete získať overovací kód alebo nepoznáte odpovede na bezpečnostné otázky, vyberte možnosť "Overiť pomocou podpory Apple".
- Budete presmerovaní na stránku, kde môžete vyplniť formulár a požiadať o pomoc s obnovením hesla. Opíšte svoj problém a požiadajte o pomoc s obnovením hesla.
- Po odoslaní formulára vám spoločnosť Apple zvyčajne pošle e-mail s pokynmi, ako postupovať. Môže vás požiadať o ďalšie informácie alebo o overenie vašej totožnosti.
- Po overení vašej totožnosti vám bude poskytnuté nové heslo pre vaše konto Apple ID.
Je dôležité mať na pamäti, že proces obnovy hesla môže trvať niekoľko dní, preto buďte trpezliví a počkajte na pokyny spoločnosti Apple.
POZOR!
Ak si nepamätáte svoje heslo Apple ID, telefónne číslo alebo odpovede na bezpečnostné otázky a kúpili ste si repasovaný iPhone, spoločnosť Apple nemusí odstrániť vaše staré Apple ID, takže telefón nebudete môcť vôbec používať. Proti tomto probléme sa nemôžete u spoločnosti Apple ani odvolať.